Кульовий кран з цільним корпусом

Новини
22 Серпня 2019
18:56

Найбільш вразливим місцем традиційних латунних кульових кранів є вузол стику двох напівкорпусів. Як правило, вони з'єднуються короткою (дві-три нитки) метричною різьбою з кроком 1,5-1,25 мм, яка при складанні додатково фіксується анаеробним клеєм-герметиком.

Нерідкі випадки, коли вже при складанні через неякісно виконану різьбу та перевищення допустимого монтажного моменту, в стінці корпусу створюються початкові напруги, які в подальшому призводять до появи значних тріщин та руйнування виробу.

В умовах експлуатації корпус крана може зазнавати значних знакозмінних осьових навантажень та згинальних моментів. При монтажі до нього додається дуже великий обертаючий момент. До того ж, не виключена можливість того, що кран ще до установки в проектне положення відчував ударні навантаження (падіння, тряску), що могло призвести до розтріскування крихкого анаеробного герметика.

Все це доводить, що набагато безпечніше мати кран з корпусом, не ослабленим різьбовим з'єднанням.

Саме таким виробом є кульовий кран VT.290. Його корпус виконаний цільним з нікельованої гарячепресованої латуні. Вісь кульового затвора розгорнута від вісі крана на 45°. Затвірна камера лежить поза віссю трубопроводів, що з'єднуються, і закрита різьбовою пробкою. Всі навантаження, що передаються від трубопроводів, сприймаються монолітним корпусом крана. Крім того, кран став повністю ремонтопридатним. Вигвинтивши пробку, можна витягти, прочистити або замінити будь-який його елемент (сідельні кільця, кульовий затвор, шток).

Гідравлічні характеристики кульового крана з цільним корпусом VT.290 мало чим поступаються характеристикам звичайних повнопрохідних кранів. Наприклад, кран з номінальним діаметром 1/2" має коефіцієнт місцевого опору 0,55 (у крана звичайної конструкції КМС = 0,26).